گیاهان و پوست

 ماسک مرطوب‌کننده گلیسیرین و خیار

تقویت سلول‌های پوست و آبرسانی مناسب به آن‌ها برای پیشگیری و درمان خشکی و چین و چروک عمیق پوست از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که متخصصان زیبایی و پوست به مراجعه‌کنندگان خود می‌کنند. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. تکرار این ماسک به‌مدت ۱۰ شب، آبرسانی مناسبی برای افرادی که پوست خشک یا فوق العاده خشک دارند، است. برای تهیه این ماسک حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار رارنده‌کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید.

 

لوسیون گیاهی ویژه ۳۰ساله‌ها

تمامی خانم‌هایی که به تازگی ۳۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌اند بهتر است از لوسیون گوجه فرنگی برای حفظ لطافت پوست و پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس استفاده کنند. بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی، درمان با گوجه‌فرنگی که یک سبزی طبیعی است را بهترین شیوه برای جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست صورت می‌دانند. برای تهیه لوسیون طبیعی نیاز به ۲ گوجه فرنگی دارید. یکی از آن‌ها را رنده کرده و کنار بگذارید. سپس دیگری را داخل مخلوط‌کن انداخته و به‌صورت مایع در‌آورید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و کنار بگذارید. برای شروع کافی است به‌مدت ۲۰ دقیقه گوجه‌فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از صورت خود برداشته و یک دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خورد قرار دهید و در محیطی آرام دراز بکشید. سپس صورت خود را با آب نیم ولرم بشویید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 21 آذر 1393برچسب:گیاهان و پوست, | 11:55 | نویسنده : هاجر کردی. کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی از دانشگاه گلستان |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.